Farverig septembersalat med skyrdressing

Puha jeg er træt ovenpå sådan en weekend proppet med smagsindtryk og dejlige mennesker på Food Festival i Aarhus. Det var super sjovt (som altid), og jeg kom hjem med tasken og armene proppet med lækre, friske, danske septemberråvarer. Jeg arbejdede i Arlas mælkehuse, hvor jeg fik lov at lave smagslaboratorie for børn med modige smagsløg, sammen med en håndfuld fantastiske kollegaer.

De lækre grøntsager fik jeg smagt her til aften, hvor jeg lavede bagt portobello (med lækre svampe fra Tvedemose!) med squash fyld og masser af ost. Hertil en festlig, farverig, og utrolig smagfuld septembersalat.

september salat

Ingredienser, 2 personer

  • 1/4 lilla spidskål
  • 1 frisk majskolbe
  • 1 peberfrugt
  • 1 håndfuld valnøddekerner

Ingredienser, dressing

  • 3 spsk skyr
  • 1,5 tsk honning
  • Knivspids salt
  • Saft fra ½ citron
  • 1/4 bundt persille

Fremgangsmåde

  1. Snit spidskålen fint, og skær peberfrugten i tern.
  2. Overhæld evt. majskolben med kogende vand, eller brug den rå. Skær kernerne af.
  3. Hak valnødderne.
  4. Bland dressingen af alle ingredienserne.
  5. Vend det hele sammen, og server! Super simpelt, og alligevel så lækkert.

Skriv et svar

