Søndagen på Northside Festival 2015

Så blev det mandag igen, efter en travl weekend på festival. Vejret viste sig fra både sin bedste og sin værste side; desværre var sidstnævnte nok mest dominerende. Det regnede og blæste hvert fald lidt for meget efter min smag.

Til gengæld trøstede jeg mig også søndag med en masse god mad (og musik, selvfølgelig!). Jeg smagte fx en super sprød brændefys pizza med økogris. Øj, den var lækker. Det hele spillede; osten smagte af noget, men uden at overdøve. Bunden var lækker og knasende (det var nok magien fra brændefyret), og skinken var uhyre lækkert.

brændefyrs pizza

Dagen bød ligesom fredag og lørdag på dejlige toner. St Poul and the broken bones åbnede p6 scenen med Alabama Soul, mens Ulige numre fortsatte festen bagefter.

Inden (dejlige) Black Keys gik på for at lukke festivallen (og lige efter en smuk, smuk, smuk, smuuuuuk, smuk, smuk koncert med Ben Howard ❤ ) fik jeg mig en hotdog. Men ikke en tilfældig en. Nej, jeg skulle da smage den efterhånden berømte gourmet hotdog fra Drudenfuss!

gourmethotter_edited

Brødet var groft, men super blødt. Sennep og ketchup var tilpas stærk og salt, og de syltede rødløg og pickles passede perfekt til Hanegal-ramsløgs-pølsen. Bedste. Hotdog. Nogen. Sinde! Og så til kun 45 kr – et røverkøb! Den bliver jeg nok nødt til at finde igen næste år. 🙂 Passede perfekt til den sidste Northside øko-fadøl anno 2015 og koncert i solnedgangen.

Tak for i år, Ådal! Jeg håber, vi ses igen i 2016. 🙂

Skriv et svar

