Anmeldelse: Brød og kager af Trine Hahnemann

Elsker du hjemmebag? Endnu mere end bagværk fra bageren? Det gør jeg.

Det gør Trine Hahnemann også. Så meget, at hun har skrevet bogen “Brød og kager”, som netop er udkommet på dansk hos Politikens Forlag. Bogen blev udgivet sidste år i England, hvor den kom på top ti over årets bedste kogebøger. Forståeligt nok!

bog3

Førstehåndsindtrykket af bogen er virkelig lækkert; den er tyk og trykt på lækkert papir. Og for søren, hvor er billederne flotte! Når man begynder at bladre igennem, fortsætter det gode indtryk.  Bogen vrimler nemlig (og det er ikke en overdrivelse!) med opskrifter, der får mundvandet til at løbe.

Især er ser jeg frem til at teste de mange, mange opskrifter på lækkerier, man ellers gik og troede, man kun kunne få hos bageren. Trines bog modbeviser mig nemlig; man kan sagtens lave det hele selv – og det ser slet ikke svært ud. Opskrifterne er skrevet i et lettilgængeligt sprog, og alle kan være med.

Ud over de mange bagerinspirerede brød og kager, er der også inspiration at hente til fx knækbrød, pizza og tærter. Så det er bare med at starte et sted; jeg tror helt klart, den her bliver in nye bagebibel.

For helt ærligt, lyder hjemmebagte rundstykker med birkes, rugbrødslagkage, florentinere og rabarberkage med marengs ikke bare usandsynligt lækkert? 🙂

Bogen har jeg fået fra Politikens Forlag, men ord, billeder og holdninger er mine egne. 

Skriv et svar

