Æggemuffins med grøntsager

Endnu en sjov tøm-køleskabet ret.

Det er nemt! Og så kan det varieres i  det uendelige.

Jeg serverede dem med stegt medister, men de kan sagtens serveres alene, andre ting man nu har (fisk? frikadeller?) eller tages med i madpakken.

mini ægge muffins

Ingredienser, 15-20 stk

  • Ca. 4-500 g grøntsager du har i køleskabet (jeg brugte majs, tomat, broccoli, springløg og gulerod)
  • Ca. 6-7 æg
  • 1-2 dl mælk, fløde, hytteost, creme fraiche eller yoghurt naturel
  • Salt og peber
  • Evt. kød- eller fiske rester
  • Evt. revet ost
  • Evt. andre smagsgivere (jeg brugte persille og chili)

Fremgangsmåde

  1. Fordel grøntsagsresterne (og evt. kødrester) i muffinforme.
  2. Pisk i en skål æg og mælkeprodukt sammen. Smag til med salt, peber og eventuelt andre smagsgivere.
  3. hæld æggeblandingen over resterne.
  4. Drys evt. med revet ost.
  5. Bag ved 200 grader i 15-20 minutter, indtil æggemassen er stivnet og osten er gylden.

5 thoughts on “Æggemuffins med grøntsager

  1. Åh, det var en årgang hvor min madpakker ikke bestod af andet, end æggemuffins i forskellige versioner😀 Feta/soltørrettomat/oliven, ost/skinke/spinat og broccoli/kylling/forårsløg var mine favoritter.

    – Anne

Skriv et svar

