Grilltip; billige kyllinge-spareribs (med aspargessalat og hasselbach kartofler)

Efter en god, forlænget weekend står der igen “mandag” på skemaet. Heldigvis snakker meteorlogerne om solskin senere på ugen, men indtil videre er det et ganske kedeligt vådt vejr udenfor. Derfor drømmer jeg mig væk med tanker om grillmad og solstråler, og viderebringer i den forbindelse et grilltip:

Netto har denne sommer et grill-kød-sortiment hvor alt er fastlagt til en pris á 25 kr – dejligt! Derfor prøvede kæresten og jeg sidste uge (dengang solen skinnede!) at grille deres “kyllingespareribs”, og det var en stor succes. Smagen var ikke i nærheden af almindelige ribs, men smagte stadig fortræffeligt. Især serveret med hasselbach kartofler og en god salat. (Og næ, jeg er ikke sponsoreret, men blot svært glad for gode priser…😉 )

kyllingespareribs1aspargessalat

Fremgangsmåden var simpel; smid kyllinge-spareribs direkte på en varm grill, og tilbered ca. 10 minutter på hver side, indtil de er min. 75 grader hele vejen igennem. Salaten lavede jeg af blancherede grønne asparges og friske agurker, vendt i en dressing blandet af citronsaft, honning, olie, salt og peber. Kartoflerne blev tilberedt á la hasselbach; der blev skåret riller i dem, de blev penslet med olie, drysset med paprika, salt og peber, og bagt i ovn ved 200 grader i 20-30 minutter. Velbekomme – husk is til dessert.😀

One thought on “Grilltip; billige kyllinge-spareribs (med aspargessalat og hasselbach kartofler)

  1. Pingback: Sunde, ovnbagte kyllingebøffer og champignons | Opholdsrum

Skriv et svar

