Marcipankage

Jeg elsker marcipan, og da jeg fik en pakke fra Odense Marcipan kunne jeg slet ikke beslutte, hvad der skulle bages. Det oplagte var selvfølgelig dejlige fastelavnsboller, men dem synes jeg snart jeg har spist liiiidt for mange af.😉 Derfor blev det en påske-pyntet marcipankage! Klæg og lækker.🙂 Den kan minde lidt om en kæmpe kransekage, blandet med lidt mazarin/makronkage, måske? Godt smager den hvertfald!

marcipankage

Ingredienser, 1 springform

  • 250 g marcipan
  • 200 g hvedemel
  • 100 g sukker
  • 4 æg
  • 150 g margarine/smør

Fremgangsmåde

  1. Bland mel og sukker.
  2. Riv marcipanen i. Bland undervejs, så den ikke klumper sammen igen.
  3. Smelt margarinen, og rør det i melet.
  4. Rør æggene i et ad gangen.
  5. Bag ved 175 grader i 30-45 minutter – til kagen er gylden og gennembagt.
  6. Pynt med glasur og krymmel (flormelis + kakaopulver + vand)

Sponsoreret

One thought on “Marcipankage

Skriv et svar

