Fuldkornspasta med spinat/champignon sauce

champignon,spinat

SÅ bliver det heller ikke nemmere!

I anledning af at jeg her til aften kun skulle lave mad til mig selv og ikke også til kæresten min, lavede jeg en nem ret med champignon! En ingrediens, som jeg holder meget mere af, end han gør.😉

Sammen med løg, spinat (fra frost), bouillon, madlavningsfløde og fuldkornspasta blev der skabt en grøntsagsfuld, økonomisk ret, som smagte deeejligt.

Ingredienser, 2 personer

  • 1 bakke champignon
  • 1 dl mager madlavningsfløde
  • 0,5 bouillonterning
  • 0,5 pose frossen, hakket spinat
  • salt og peber
  • 1 stort løg

Fremgangsmåde

  1. kog pastaen som pakken angiver.
  2. svits finthakket løg i et par minutter, og tilsæt derefter champignon i skiver.
  3. bland bouillonterning og 1,50dl pasta-kogevand, og tilsæt dette til panden med løg og svampe.
  4. Tilsæt (optøet) spinat.
  5. til sidst smages til med madlavningsfløde, salt og peber.

2 thoughts on “Fuldkornspasta med spinat/champignon sauce

  1. Hej.
    Rigtig fin blog du har, og lækre billeder.
    Det er ikke så ofte, at jeg laver denne ret, da jeg prøver at undgå store mængder af pasta. Men jeg er helt vild med den, og bliver derfor nødt til at gøre det engang imellem. For at gøre retten ekstra lækker, plejer jeg at tilføje varmrøget laks. Og til sidst drysse den med lidt parmesan ost. Så bliver det et rent festmåltid🙂

Skriv et svar

