Sund, hjemmelavet banan/cacao is!

Denne is er en af de ting jeg har set på internettet, og afvist med det samme. Grunden til afvisningen har (som ved så mange andre ting) været, at det simpelthen måtte være for godt til at være sandt.

Internet-beskrivelsen lød noget i stil af det her:

“Blend en frossen banan med 1 spsk usødet cacao-pulver og et skvæt mælk. Blend. Nyd en fantastisk, 100% sund is.”

Men men men, jeg kunne ikke lade være med at prøve, nu hvor der fulgte en mini-hakker med til min nykøbte stavblender. Og guess what! DET VIRKER! Frosne bananer blendet med lidt cacao og mælk bliver rent faktisk en cremet, dejlig is! 😀

bananis1

bananis2

Prøv selv! Jeg har også læst mig frem til, at man kan tilføje andre spændende ting i stedet for cacaoen, eksempelvis peanut-butter eller vaniljekorn/vaniljesukker. (Selvom sukkeret lidt ødelægger sundheds-princippet 😉 )

One thought on “Sund, hjemmelavet banan/cacao is!

  1. Pingback: Fedtfrit bananbrød | Opholdsrum

Skriv et svar

