Æble-chips

Sund snack? Yes sir! Æblechips har jeg indtil for nylig kun smagt i den færdigkøbte version, men for søren, de hjemmelavede er jo endnu bedre! 🙂

æblebagt

Ingredienser

  • Æbler 
  • Evt. sukker
  • Evt. andre krydderier

Fremgangsmåde

  1. Stik æblernes kernehus ud. 
  2. Skær æblerne i supertynde skiver – brug et mandolinjern, hvis det skal blive pænt 😉
  3. Fordel æblerne på bagepapir. Drys med sukker hvis du har lyst. (Jeg foretrækker dem uden!)
  4. Krydr evt. med krydderier – eks. kanel til jul, eller vaniljekorn.
  5. Bag ved 80 grader varmluft. (Varmluft fordi du højest sandsynligt har mere end én bageplade.)
  6. Vent i 1½-2 timer, tag ud, køl ned, og spis spis spis!
2 thoughts on “Æble-chips

  1. Jeg har desvære ikke varmluft på min ovn. kan jeg gøre det uden`?
    Men jeg har en miniovn hvor den både gir varme oppe og nede i hver bund? 🙂

    • Det kan du sagtens. Så skal du bare bruge 90-100 grader i stedet, samt være ekstra opmærksom på hvornår de bliver pæne og gyldne. 🙂 og så kan du nok desværre kun bage én plade ad gangen.

Skriv et svar

