Nytårsmenuen 2012/2013

Godt nytår! Jeg håber i har haft en god nytårsaften – det havde jeg hvertfald. En masse god mad, og de sødeste, flinkeste gæster.

Min menu var et forsøg på et kompromis mellem det normale studie-budgetterede måltid, og det gode, smådyre kød. Jeg vil vove at påstå, at det lykkedes meget godt.

Forretten var ikke i den dyre ende, men smagte dog stadig helt fantastisk; krebsehale-bidder. En krebse-dressing (krebsehaler, creme fraiche, sennep, citron, dild, salt og peber) på flute, pyntet med dild og avocado.

nytår1

Til hovedretten blev der serveret okse-cuvette med hasselbach kartofler, salat, whiskeysovs og flute. Det dyreste kød, jeg og kæresten nogen sinde har købt! Det smagte da heldigvis også helt fantastisk.

nytår2

Det skal da slet ikke være nogen hemmelighed, at i dag, d. 1/1 er min fødselsdag! Derfor var desserten en stor, lækker lagkage. Ananas, flødeskum, kagecreme, jordbærsyltetøj, glasur og maltesers. Åh, lækkert! Al den overskydende flødeskum (det var nemlig en stor karton) blev til en god gang abemad i dag.

nytår3

Slutteligt var der selvfølgelig kransekage på slaget 12. 🙂

nytår4

Så kan 2013 bare komme an.

Jeg ser frem til nyt studie; grunduddannelsen “mad til mennesker” – måske jeg skal være kok eller cater?
Jeg ser frem til en ny lillebror- eller søster til foråret!
Og så ser jeg frem til endnu et fantastisk år med søde, søde Frederik!
Og nårh ja; jeg ser da også frem til en masse god mad. 😉
Hvad ser i frem til?

 

One thought on “Nytårsmenuen 2012/2013

  1. Det glæder mig at hører dine kommentar. Det er så dejligt at i hygger jer og har det så godt. Jeg ønsker jer alt held og lykke i fremtiden. Hilsen farmor Lilli

Skriv et svar

