Memphis Roadhouse, Århus

Søndag aften var jeg og 8 andre kollegaer ude og spise på Memphis Roadhouse i Århus C. Og lad mig starte med at sige; gebisset kunne sagtens have blevet hjemme.

Memphis Roadhouse er en restaurant bygget op omkring et “American barbeque” koncept – hvorfor der på menuen findes retter som “Apple smoked chicken” og “Kansas City ribs.” Og alt kødet? Smeltende-på-tungen-mørt. Og netop på grund af kødets fantastiske konsistens (og smag, ikke at forglemme!) gjorde det heller ikke spor, at serveringen var rustik.

Ovenover ses min middag; Beef Brisket med kartoffelmos og dagens grønt. Det smagte som sagt rigtig godt; mørt, saftigt og perfekt krydret med barbeque.

Dog må jeg indrømme, at ét punkt skuffede mig – nemlig dagens grønt. En af grundene til at jeg valgte “Beef Brisket” var, at jeg modsat french fries, kunne få grøntsager med. Men ak – det, der fulgte med, var 4 skiver gule beder, syltede og stegt. På grund af syltningen smagte de på ingen måde forfriskende, sådan som en salat (hvis man da kan kategorisere skiverne således) bør. Bare surt og syrligt. Øv øv øv.

Restaurantens serviceniveau var dog helt i orden – på trods af, at der gik lidt over en time fra vores ankomst til madens kommen, var betjeningen glad, smilende, og gode til at svare på vores spørgsmål om den amerikanske mad.

Alt i alt var det altså fint – og havde jeg haft spenderbuksernes på, havde desserten sikkert også smagt helt fortryllende – det gav mine kollegaer hvertfald udtryk for, at den gjorde. (Jeg synes især at deres New York cheesecake så lækker ud!) Men tja, efter 159 kr for kød, mos og beder sprang jeg over i denne omgang.

Skriv et svar

